کاردرمانی در اقدسیه

  1. خانه
  2. مقالات
  3. کاردرمانی در اقدسیه
کاردرمانی در اقدسیه

کاردرمانی در اقدسیه در مرکز توانبخشی پرورش نوین برای کودکان و بزرگسالان دارای مشکلات جسمی و ذهنی ارائه می شود.

کاردرمانی یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که بر کمک به افراد در تمام سنین که ممکن است دارای چالش های جسمی، ذهنی یا شناختی باشند برای شرکت در فعالیت ها یا مشاغل معنادار تمرکز دارد. هدف کاردرمانی کمک به افراد در دستیابی به استقلال، بهبود کیفیت زندگی و شرکت در فعالیت های روزانه است که برای آنها مهم است.

کاردرمانگران ما در مرکز کاردرمانی در اقدسیه با مراجعینی کار می‌کنند که ممکن است شرایط مختلفی مانند آسیب‌های فیزیکی، اختلالات عصبی، تاخیر در رشد، مشکلات سلامت روان یا مشکلات مربوط به سن داشته باشند. آنها توانایی ها، محدودیت ها و عوامل محیطی مشتری را برای توسعه برنامه های درمانی شخصی ارزیابی می کنند.

فرآیند درمانی شامل کار با افراد برای تعیین اهداف خاص است، که ممکن است شامل بهبود مهارت های حرکتی، افزایش توانایی های شناختی، افزایش استقلال در وظایف مراقبت از خود، مدیریت استرس و احساسات باشد.

کاردرمانگران ما در مرکز توانبخشی پرورش نوین – بهترین کاردرمانی شمال تهران – از طیف وسیعی از تکنیک ها و مداخلات برای رفع نیازهای مراجعان استفاده می کنند. اینها ممکن است شامل تمرین‌ های درمانی، فعالیت‌ های یکپارچه‌سازی حسی، توصیه‌ های تجهیزات تطبیقی، آموزش شناختی، اصلاحات محیطی و آموزش برای مراجعان و خانواده آن ها باشد.

کاردرمانی در اقدسیه

کاردرمانی برای کودکان در اقدسیه

کاردرمانی برای کودکان ، بر کمک به کودکان برای توسعه مهارت های مورد نیاز برای شرکت در فعالیت های روزانه و رسیدن به استقلال تمرکز دارد. این مبتنی بر درک این است که کودکان از طریق بازی و مشارکت در فعالیت های معنادار یاد می گیرند و رشد می کنند.

کاردرمانگران اطفال با کودکان در هر سنی، از نوزاد تا نوجوان، که ممکن است دارای طیف وسیعی از چالش ها یا شرایطی باشند که بر رشد فیزیکی، حسی، شناختی یا اجتماعی-عاطفی آنها تأثیر می گذارد، کار می کنند. 

مشکلات پردازش حسی: کاردرمانگران به کودکانی که ممکن است نسبت به محرک های حسی بیش از حد حساس یا کم حساس باشند کمک می کنند. آنها درمان یکپارچگی حسی را برای بهبود توانایی کودک در پردازش و پاسخ مناسب به اطلاعات حسی ارائه می دهند.

رشد مهارت های حرکتی ظریف: کاردرمانگران با کودکان کار می کنند تا هماهنگی دست و چشم، درک، مهارت های دستکاری و مهارت آنها را بهبود بخشند. این مهارت ها برای کارهایی مانند نوشتن، استفاده از ظروف، بستن بند کفش و دستکاری اشیاء کوچک ضروری است.

رشد مهارت های حرکتی درشت: کاردرمانگران به کودکان کمک می کنند تا مهارت های حرکتی درشت خود مانند تعادل، هماهنگی و آگاهی بدن را توسعه دهند. آنها ممکن است روی فعالیت هایی مانند خزیدن، راه رفتن، پریدن، و ورزش برای تقویت این مهارت ها کار کنند.

مهارت های شناختی و ادراکی: کاردرمانگران به کودکان کمک می کنند تا توانایی های شناختی خود از جمله توجه، حافظه، حل مسئله و مهارت های سازمانی را بهبود بخشند. آنها همچنین به مهارت های ادراکی مانند پردازش بصری، ادغام بینایی-حرکتی و آگاهی فضایی می پردازند.

مهارت‌ های اجتماعی و بازی: کاردرمانگران روی تقویت مهارت‌های اجتماعی کودک از جمله نوبت‌دهی، اشتراک‌گذاری، ارتباط و همکاری کار می‌کنند. متخصصان ما در مرکز کاردرمانی در اقدسیه ممکن است از مداخلات مبتنی بر بازی برای ارتقای تعامل اجتماعی و روابط با همسالان استفاده کنند.

کاردرمانی برای بزرگسالان

کاردرمانی برای بزرگسالان بر کمک به افراد در حفظ، بهبود یا بازیابی استقلال و عملکرد در فعالیت‌های روزانه‌شان متمرکز است. این به چالش هایی می پردازد که بزرگسالان ممکن است به دلیل سلامت جسمی، شناختی، روانی یا شرایط مرتبط با سن با آن مواجه شوند.

در اینجا چند زمینه وجود دارد که کاردرمانی می تواند برای بزرگسالان مفید باشد:

توانبخشی پس از آسیب یا جراحی: کاردرمانگران به افراد کمک می‌کنند پس از صدمات، جراحی‌ها یا اقدامات پزشکی استقلال خود را بازیابی کنند. 

مدیریت شرایط مزمن: کاردرمانگران با بزرگسالانی که به بیماری‌های مزمن مانند آرتریت، مولتیپل اسکلروزیس یا درد مزمن مبتلا هستند، کار می‌کنند. آنها به توسعه استراتژی هایی برای مدیریت علائم، حفظ انرژی و انطباق فعالیت ها برای ارتقای مشارکت و کیفیت زندگی کمک می کنند.

حمایت از سلامت روان: کاردرمانگران نقش مهمی در تنظیمات سلامت روان دارند. آنها به افراد مبتلا به بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب یا اسکیزوفرنی کمک می کنند تا راهبردهای مقابله ای را توسعه دهند، تنظیم عاطفی را بهبود بخشند و عملکرد اجتماعی و شغلی را تقویت کنند.

توانبخشی سالمندان: کاردرمانگران با ارتقای استقلال و ایمنی به نیازهای سالمندان می پردازند. آنها ممکن است تغییراتی در خانه ارائه دهند، دستگاه های کمکی را توصیه کنند، و استراتژی هایی را برای مدیریت فعالیت های روزانه، مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و مدیریت دارو ایجاد کنند.

مهم ترین حوزه های تخصصی کاردرمانی 

کاردرمانی اختلالات یادگیری

کاردرمانی می تواند نقش مهمی در حمایت از افراد مبتلا به اختلالات یادگیری داشته باشد. در حالی که کاردرمانی مستقیماً خود اختلال یادگیری را درمان نمی کند، به چالش ها و مشکلات عملکردی می پردازد که ممکن است افراد در فعالیت های روزانه، تحصیلی و تعاملات اجتماعی خود با آن مواجه شوند.

متخصصان کاردرمانی می‌توانند نیاز به ابزارهای فناوری کمکی را که می‌توانند از افراد مبتلا به اختلالات یادگیری حمایت کنند، ارزیابی کرده و مناسب ترین ابزارها را برای این کودکان توصیه کنند. این ممکن است شامل نرم افزار تبدیل متن به گفتار، ابزارهای تشخیص گفتار یا سایر وسایل کمکی باشد که یادگیری و دسترسی به اطلاعات را راحت تر می کند.

کاردرمانی اتیسم در اقدسیه

کاردرمانی نقش مهمی در توانبخشی کودکان و بزرگسالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) دارد. کاردرمانگران در طول عمر، از اوایل کودکی تا بزرگسالی، با مبتلایان به اتیسم کار می کنند تا توانایی های عملکردی، استقلال و کیفیت کلی زندگی آنها را افزایش دهند. 

 بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم مشکلات پردازش حسی دارند. متخصصان ما در مرکز توانبخشی پرورش نوین ( کاردرمانی در هروی ) از تکنیک های یکپارچگی حسی برای کمک به افراد برای تنظیم و پاسخ مناسب به محرک های حسی استفاده می کنند. 

کاردرمانگران به افراد مبتلا به اوتیسم کمک می‌کنند تا مهارت‌های اجتماعی را در خود تقویت کنند که کمک زیادی به بهبود کیفیت زندگی این کودکان می کند.

کاردرمانی بیش فعالی

اختلال کم توجهی – بیش فعالی شایع ترین اختلال سلامت روان در دوران کودکی است که می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند. متخصصان ما در مرکز کاردرمانی در اقدسیه خدمات کاردرمانی برای برای کمک به کودکان بیش فعال برای کاهش علائم ، بهبود تمرکز و کاهش چالش های ناشی از این اختلال ارائه می دهند.

 

بیشتر بخوانید :

بیش فعالی و درمان دارویی آن

رفتار درمانی چیست؟

اختلال نقص توجه و بیش فعالی

بازی درمانی

تکانشگری در کودکان

درمان بیش فعالی

کاردرمانی کودکان در پاسداران

درمان اتیسم

روش سانرایز در درمان اتیسم

یکپارچگی حسی چیست؟

کاردرمانی ذهنی کودکان در هروی

 

کلمات مرتبط :

کاردرمانی خوب در شرق تهران – کاردرمانی در اقدسیه – گفتاردرمانی در هروی – گفتاردرمانی در ازگل  – گفتاردرمانی در اقدسيه – مرکز توانبخشی در شمال تهران – مرکز توانبخشی در پاسداران – کاردرمانی خوب در اقدسیه – مشکل توجه و تمرکز در کودکان بیش فعال – کلینیک توانبخشی در پاسداران – کلینیک کاردرمانی در هروی – مرکز کاردرمانی در ازگل – توانبخشی کودکان در سوهانک – کاردرمانی در پاسداران – گفتاردرمانی در پاسداران – کاردرمانی در شیان – کاردرمانی در سوهانک