اتیسم و بلوغ

نوجوانی دوران بلوغ و رشد جنسی است. برای خانواده ها مهم است که به طور فعال از فرزند خود حمایت کنند و به او آموزش دهند که چگونه میل های جنسی را به درستی مدیریت کند، علیرغم اینکه این موضوع برای برخی از والدین یک موضوع گفتگوی ناراحت کننده است.

در دوران بلوغ، نوجوانان تغییراتی را در بدن خود تجربه می‌کنند و شروع به تجربه تمایلات جنسی و عاشقانه می‌کند. این تغییرات می تواند برای هر کسی سخت باشد. اما برای کودکان در طیف اوتیسم و ​​خانواده های آنها، این زمان می تواند به ویژه چالش برانگیز باشد.

بلوغ می تواند برای هر نوجوانی دلهره آور باشد. تغییرات فیزیکی، تغییرات سریع هورمون‌ ها، روال‌های جدید برای بهداشت، و تغییرات خلقی استرس را بر نوجوانان مبتلا به اوتیسم ما اضافه می‌کند. تأخیرهای رشدی تنها مشکلاتی را که والدین برای کمک به فرزندشان در دوران نوجوانی با آن مواجه می شوند تشدید می کند. این مهم است که قبل از شروع بلوغ، خود و فرزندتان را برای این تغییرات آماده کنید این تغییرات می تواند برای هر کسی سخت باشد. اما بسیاری از کودکان در طیف اوتیسم این تغییرات بدن را به شدت نگران کننده می دانند.

مهم است که قبل از وقوع این تغییرات با فرزندتان صحبت کنید. به عنوان مثال، در مورد پریود، شما می خواهید به دختر خود در مورد استفاده از محصولات بهداشتی زنانه آموزش دهید. به عنوان والدین می توانید از ابزارهایی مانند عکس یا کارتون برای توضیح تغییراتی که در بدن فرزندتان رخ می دهد استفاده کنید. 

اتیسم و بلوغ

احساسات جنسی
در دوران بلوغ، بیشتر افراد شروع به تجربه میل جنسی می کنند. به همین ترتیب، برای نوجوانان در این طیف طبیعی است که از نظر جنسی برانگیخته شوند. اما برای نوجوانان مبتلا به مشکلات حسی مرتبط با اوتیسم، این احساسات جدید می توانند باعث اضطراب شوند.

ممکن است کودک شما نیز شروع به خودارضایی کند. با این حال، بر خلاف همسالان معمولاً در حال رشد خود، برخی از نوجوانان در طیف اوتیسم فاقد آگاهی اجتماعی هستند تا بدانند چه زمانی و کجا مناسب است و چه زمانی مناسب نیست. هر چقدر هم که ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشد، مهم است که این موضوع را با فرزندتان در میان بگذارید. اگر در مطرح کردن آن راحت نیستید، یا برای چگونگی شروع مکالمه به کمک نیاز دارید، با درمانگر فرزندتان صحبت کنید.

چالش های مدرسه
اکثر افراد مدرسه راهنمایی و دبیرستان را دشوارتر از دبستان می دانند. با این حال، برای کودکان در طیف اوتیسم، پیشرفت در کلاس ها می تواند چالش های منحصر به فردی ایجاد کند.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما در کلاس‌ های معمولی است، معلمان او تفکر انتزاعی بیشتری را می‌خواهند و انتظار تکالیفی را دارند که نمی‌توانند از طریق حفظ کردن کامل شوند. بسیاری از کودکان در این طیف در یادآوری فوق العاده هستند، اما با مفاهیم انتزاعی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین توجه داشته باشید که مدرسه ممکن است بسیار دشوارتر شود و این به نوبه خود می تواند به عزت نفس آسیب برساند.

در طول این مدت، می‌ توانید با فرزندتان در ارتباط با اتیسم و بلوغ و تغییراتی که برای او ایجاد شده صحبت کنید صحبت کنید تا راه‌هایی برای ایجاد عزت و حسی از خود بیابید که به نمرات مرتبط نیست.

درمانگر همچنین می‌تواند به نوجوان شما کمک کند تا با ناامیدی ناشی از درخواست کمک مقابله کند. متخصص کاردرمانی اتیسم همچنین می‌تواند به مشاور مدرسه و معلمان در بحث درباره استراتژی‌ هایی برای تجزیه اطلاعاتی که فرزند شما بهتر می‌تواند درک کند کمک کند. حتی اگر کلاس‌ ها ممکن است برای فرزند شما چالش‌ برانگیزتر شوند، مدرسه او می‌تواند منبع ارزشمندی از حمایت باشد.

بلوغ برای همه اتفاق می افتد، و مهم است که با معلم، پزشک و درمانگر فرزندتان برنامه ریزی کنید که در طول سال های بحرانی نوجوانی چه کاری انجام دهید. با برنامه ریزی و پشتیبانی، می توانید این زمان از تغییرات را تا حد امکان آسان کنید.

 

کلمات مرتبط :

اتیسم و بلوغ – مشکلات کودکان اتیسم در دوران بلوغ – کاردرمانی اتیسم در ازگل – کاردرمانی کودکان در بلوار ارتش – مرکز توانبخشی در اقدسیه